5

Децентралізація

Короткий опис реформи: 

Здійснення реформи на принципі децентралізації влади в Україні супроводжується передачею значних повноважень та фінансових ресурсів від органів державної влади – органам місцевого самоврядування.

Гарантія територіальної цілісності України є базовою умовою децентралізації державної влади на користь збільшення прав регіонів в особі територіальних громад.

Суть реформи на принципі децентралізації:

  • утворення виконавчих органів місцевого самоврядування на всіх рівнях: у громаді, районі та області;
  • закріплення принципу субсидіарності при розмежуванні повноважень у системі органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів різних рівнів;
  • органи місцевого самоврядування різних рівнів – громади, району, області – отримають повноваження, які найбільш ефективно виконувати саме на цьому рівні, а під повноваження отримують необхідні фінансові, матеріальні та інші ресурси під їхню власну відповідальність.

 

Реформа на принципі децентралізації – виконання частини завдань якої потребують внесення змін до Конституції України.

Тобто, метою політики здійснення децентралізації є відхід від централізованої моделі управління в державі, забезпечення спроможності місцевого самоврядування та побудова ефективної системи територіальної організації влади в Україні.

У підсумку – створення і підтримка повноцінного життєвого середовища для громадян, надання високоякісних та доступних публічних послуг, становлення інститутів прямого народовладдя, задоволення інтересів громадян в усіх сферах життєдіяльності на відповідній території, узгодження інтересів держави та територіальних громад.

Контакти проектного менеджера: 

Олена Сімоненко 
e-mail: decentralisationreforms.in.ua

План графік реформи: 

Завантажити план-графік у форматі: pdf

Система показників: 

Коаліційна угода

ДАНА РЕФОРМА ВЗАЄМОПОВ'ЯЗАНА ІЗ НАСТУПНИМИ РОЗДІЛАМИ КУ:

  • КОНСТИТУЦІЙНА РЕФОРМА
    • Передбачається, що ключові зміни у частині децентралізації та реформування місцевого самоврядування стосуватимуться перерозподілу повноважень між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, між органами місцевого самоврядування різного рівня адміністративно-територіального устрою, створення власних виконавчих органів районною та обласною радами, зміни статусу та повноважень місцевих державних адміністрацій з виконавчих на контрольно-наглядові, реорганізація їх в органи префектурного типу.
  • РЕФОРМА ВИБОРЧОГО ЗАКОНОДАВСТВА
    • Передбачається, що ключові зміни стосуватимуться удосконалення системи місцевих виборів, які мають пройти на новій законодавчій основі. Зміни до законодавства визначатимуть основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, старост та сільських, селищних, міських голів з урахуванням положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».
  • РЕФОРМА СИСТЕМИ ОРГАНІВ ПРАВОПОРЯДКУ
    • Передбачається створення муніципальної поліції з метою розширення повноважень органів місцевого самоврядування в сфері охорони громадського порядку в населених пунктах.
  • ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГРОМАДЯН КОМУНАЛЬНИМИ ПОСЛУГАМИ ТА РЕФОРМУВАННЯ ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ
    • Надання повноважень органам місцевого самоврядування на встановлення тарифів на послуги з перероблення та захоронення побутових відходів.
    • Надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати ціни на теплову енергію, що вироблена із альтернативних джерел енергії (до певного обсягу виробництва), здійснення ліцензування суб’єктів виробництва теплової енергії із альтернативних джерел енергії місцевими державними адміністраціями (до певного обсягу виробництва).

Програма діяльності КМУ

НОВА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ:

  • Децентралізація та регіональний розвиток, максимальна передача функцій на місцевий рівень:
    • Розроблення та сприяння прийняттю змін до Бюджетного кодексу України і Податкового кодексу України щодо передачі органам місцевого самоврядування додаткових бюджетних повноважень і стабільних джерел доходів для їх реалізації та Закону України про Державний бюджет України на 2015 рік;
    • Розроблення та сприяння прийняттю закону про децентралізацію повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю;
    • Відкриття на місцях "прозорих офісів".

Більше...

Додаткові ресурси: 

Сайт реформи децентралізації влади: http://decentralization.gov.ua 

Головні та найсвіжіші новини можна знайти на сайті:http://www.minregion.gov.ua

СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ТА КОМФОРТНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ В УКРАЇНІ
ШЛЯХОМ ПОБУДОВИ ЕФЕКТИВНОЇ СИСТЕМИ ВЛАДИ
Ефективна система влади
Розмежування повноважень між ОМС та державними органами влади

Створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для діяльності ОМС

Забезпечення відкритості, прозорості та участі громадськості у вирішенні питань місцевого значення

Високий рівень конкурентоспроможності регіонів
Ефективне використання ресурсів регіонів для сталого розвитку

Сприятливі умови для ведення бізнесу

Ефективне міжрегіональне співробітництво

Висока якість послуг
Державні стандарти (нормативи) якості адміністративних послуг

Надання якісних публічних послуг

Доступність отримання послуг

В Рівному пройшло обговорення медичної реформи

В Рівному пройшло обговорення медичної реформи: госпітальні округи, первинна допомога. Учасники - лікарі, керівники ОТГ, районів, депутати обласної ради, громадські активісти.

Завдяки децентралізації на Дніпропетровщині відновлюють 160 місцевих доріг у 2017 році

Завдяки реформі децентралізації вдалося суттєво збільшити доходи місцевих бюджетів. Громади області вже відчули ефективність цієї реформи. Вони не тільки отримали більше повноважень, а й додаткові кошти на важливі інфраструктурні проекти, до яких руки не доходили десятиліттями.

Закон про електронні земельних торги збільшить доходи громад - Проценко

У Верховній Раді зареєстровано проект закону №6726 від 14.07.2017 «Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо проведення земельних торгів онлайн).

Як забезпечити аполітичність голів місцевих держадміністрацій

Питання фаховості та неупередженості голів місцевих державних адміністрацій є ключовим для побудови системи територіальної організації влади. Адже тільки орган загальної юрисдикції – місцева державна адміністрація, МДА - є стрижнем, навколо якого консолідуються територіальні органи центральних органів виконавчої влади, якому можуть бути доручені функції контролю, моніторингу, координації.

Більше прав - більше відповідальності, - Ганущак

Форум «Децентралізація – основа формування нової системи управління та місцевого розвитку» у Тернополі мав нестандартний формат як для заходів за участі прем'єр-міністра. Говорили не тільки про стан впровадження реформи - це зараз звична тема.

«Полтавщина ідею об'єднання районів сприймає на «ура»» - Ганущак

Відбулася зустріч в Полтавському Центрі реформ з представниками бізнесу та влади у Полтавському районі. Три години обговорення перспективної мапи навколо Полтави. Яка, до речі, спить і не виявляє ніякої ініціативи. Що характерно - ніякого політиканства - чіткий розрахунок - відстані, фінанси, зони тяжіння.

Верховна рада збільшила міжбюджетні трансферти для місцевих бюджетів на 21,3 млрд. грн.

13.07.2017 р. Верховна рада України прийняла зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік», якими передбачено спрямування перевиконання дохідної частини державного бюджету для збільшення видатків на вирішення найнагальніших питань оборони, громадського порядку і безпеки держави, соціально-економічних та інших першочергових завдань.

Хто контролюватиме рішення місцевого самоврядування?

На засіданні уряду вкотре відклали прийняття законопроекту про порядок контролю за законністю актів органами місцевого самоврядування. Прем'єр запропонував узгодити законопроект із Асоціацією Міст України.