5

Реформа освіти

Короткий опис реформи: 

Реформа спрямована на системну трансформацію сектору, головна мета якої —  висока якість освіти.

Освіта має перетворитися на інноваційне середовище, в якому учні й студенти отримують навички і вміння самостійно здобувати та застосовувати знання в практичній діяльності. Освіта має продукувати індивідів, здатних забезпечити прискорене економічне зростання і культурний розвиток країни, свідомих, суспільно активних громадян, конкурентоспроможних на європейському і світових ринках праці.

Серед основних напрямків реформ у освіті:

 Вища освіта

  • надання університетам академічної, організаційної та фінансової автономії, водночас підвищивши вимоги до результатів діяльності закладів вищої освіти,  прозорості прийняття ними рішень та  використання коштів;
  • створення системи забезпечення та постійного поліпшення якості вищої освіти, яка відповідає рекомендаціям і стандартам Європейського простору вищої освіти;
  • зміна системи бюджетного фінансування вищої освіти на основі конкурсного підходу та об’єктивної системи оцінювання якості діяльності униіверситетів;
  • створення належного зв’язку між ринком праці та системою вищої освіти;
  • стимулювання інтеграції університетів і наукових установ шляхом фінансування спільних проектів.

Професійна освіта

  • створення обласних рад стейкхолдерів (представники місцевої влади, працедавців, навчальних закладів) задля визначення стратегії розвитку професійної освіти регіону;
  • створення закладів нового типу – регіональних центрів професійної підготовки, що сприятиме укрупненню мережі закладів.

Загальна середня освіта

  • структурна реформа школи – запровадження 12-річної загальної освіти з профільною старшою школою (10-12 класи);
  • комплексне оновлення навчальних програм та підручників;
  • розмежування фукцій контролю якості та забезпечення освіти в системі управління освітою;
  • оптимізація мережі навчальних закладів.

Дошкільна освіта:

  •  Забезпечення доступу до дошкільної освіти за місцем проживання дитини
  • створення інфраструктури дошкільної освіти через забезпечення рівних умов діяльності дошкільних закладів закладів різних типів та форм власності.
Система показників: 

Коаліційна угода

Соціально-гуманітарна реформа:

  • Якісна освіта і справедливий доступ до неї;
  • Сучасна наука та інновації;
  • Культурний простір, інформаційна політика та національна пам’ять.

Дана реформа взаємопов'язана із наступними розділами КУ:

  • Реформа системи національної безпеки та оборони 
  • Реформа системи органів правопорядку; 
  • Реформа системи охорони здоров’я; 
  • Забезпечення прискореного економічного розвитку;
  • Децентралізація;

Програма діяльності КМУ

Нова соціальна політика:
Підвищення якості освіти:

  • Встановлення нових правил акредитації та ліцензування навчальних закладів;
  • Створення незалежної системи оцінки якості вищої освіти;
  • Забезпечення фінансової автономії вищих навчальних закладів;
  • Забезпечення відповідності державного замовлення реальним потребам ринку праці;
  • Реформування дошкільної, середньої, професійно-технічної, позашкільної освіти згідно з європейськими стандартами;
  • Інтеграція науки та освіти, створення технологічних та наукових парків, перехід до фінансування наукових досліджень на проектній основі.

Більше...

Коаліційна угода

Соціально-гуманітарна реформа:

  • Якісна освіта і справедливий доступ до неї;
  • Сучасна наука та інновації;
  • Культурний простір, інформаційна політика та національна пам’ять.

Дана реформа взаємопов'язана із наступними розділами КУ:

  • Реформа системи національної безпеки та оборони 
  • Реформа системи органів правопорядку; 
  • Реформа системи охорони здоров’я; 
  • Забезпечення прискореного економічного розвитку;
  • Децентралізація;

Програма діяльності КМУ

Нова соціальна політика:
Підвищення якості освіти:

  • Встановлення нових правил акредитації та ліцензування навчальних закладів;
  • Створення незалежної системи оцінки якості вищої освіти;
  • Забезпечення фінансової автономії вищих навчальних закладів;
  • Забезпечення відповідності державного замовлення реальним потребам ринку праці;
  • Реформування дошкільної, середньої, професійно-технічної, позашкільної освіти згідно з європейськими стандартами;
  • Інтеграція науки та освіти, створення технологічних та наукових парків, перехід до фінансування наукових досліджень на проектній основі.

Більше...

Якісна освіта, яка готує критично і творчо мислячих, суспільно активних громадян, здатних до самореалізації та забезпечення культурного розвитку й стійкого економічного зростання країни в умовах глобальної конкуренції
Якісний сучасний зміст та методики навчання
Здійснено системне оновлення змісту освіти

Забезпечено відповідність навчальних програм потребам ринку та наукових досягнень

Забезпечено академічну автономію навчальних закладів

Рівний доступ до якісної освіти
Забезпечено ефективну мережу та достатню інфраструктуру навчальних закладів усіх рівнів

Забезпечено доступність освіти (фізична доступність, адаптований зміст, методики та середовище)

Ефективна система управління та раціональне використання коштів
Забезпечена фінансова та організаційна автономія навчальних закладів

Розмежовано повноваження забезпечення та контролю в освіті, забезпечено дієвий механізм громадського впливу на освіту

Організовано прозору та раціональну систему розподілу фінансування

Кваліфіковані та вмотивовані на якісну працю вчителі/викладачі
Забезпечено якісні зміни у підготовці педагогів

Демонополізовано систему підвищення кваліфікації педагогів

Сформована нова генерація академічного персоналу

Лілія Гриневич: Фінський проект допомоги Україні в реформуванні середньої освіти матиме орієнтовну вартість 6 млн євро

Реформування педагогічної освіти та перенавчання вчителів – основний напрямок фінського проекту допомоги Україні в реформуванні середньої освіти. Про це розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич в ефірі 5 каналу в програмі «Час. Підсумки дня».

До чого готує шкільна освіта: очікування українців та реалії

В рамках онлайн дослідження «Моніторинг сприйняття прогресу реформ», яке Kantar TNS проводить для Національної ради реформ, було проведене порівняння того, до чого насправді готує сучасна українська школа та до чого, на думку опитаних, вона має готувати.

Прес-реліз “Менеджмент в освіті: е-рішення як ключ до підвищення якості управління”

26 квітня в ІА “Укрінформ” відбувся прес-брифінг, організований Міністерством освіти і науки України, метою якого була презентація спільного проекту Міністерства освіти і науки України, Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Американських Рад з міжнародної освіти, у партнерстві з  Адміністрацією Президента України, Майкрософт Україна та ДП Інфоресурс.

 

Марина Порошенко та Лілія Гриневич поширюватимуть інклюзивну освіту в дитсадках, школах та училищах України

19 квітня Дружина Президента, Голова Благодійного Фонду Порошенка пані Марина Порошенко разом із Міністром освіти і науки пані Лілією Гриневич  підписали Меморандум про співпрацю у питанні запровадження інклюзивного освітнього середовища в Україні.

Філії опорних шкіл можуть виконувати функції не лише початкової школи, а й дитячих садків – постанова Кабміну

Філіями опорних шкіл відтепер можуть бути навчально-виховні комплекси (НВК) – заклади, що об’єднують початкову школу та дитячий садок. Відповідну постанову було прийнято сьогодні, 19 квітня, на засіданні Уряду.

МОН із іншими відомствами працюватиме над створенням повноцінної системи раннього втручання для вчасної допомоги дітям – підписано меморандум

Створення повноцінної системи раннього втручання для допомоги дітям з порушеннями розвитку може змінити життя до 250 тисяч дітей. Про це йшлося під час підписання Меморандуму взаєморозуміння між різними інституціями, що будуть залучені до побудови системи раннього втручання в Україні.

Нова школа повинна мати тести на профорієнтацію, пристрасних вчителів та інтерактивні матеріали – підлітки розповіли Міністру, якою має бути школа

Сучасним старшокласникам найбільше у школі не вистачає практичних завдань, логічно структурованого навчального часу, тестів на профорієнтацію, пристрасних вчителів та інтерактивних освітніх матеріалів, з якими буде цікавіше вчитись. Про це школярі розповіли Міністру освіти і науки України Лілії Гриневич під час зустрічі і спілкування з нею в межах Освітнього фестивалю Арсенал Ідей у Мистецькому Арсеналі.

Нацрада реформ підтримала Нову українську школу та розвиток інклюзивної освіти

Чергове засідання Національної Ради Реформ було присвячене темі освіти, безпеки та благополуччя дітей. Міністр освіти і науки Лілія Гриневич поінформувала про основні засади концепції Нової української школи, Голова Благодійного Фонду Порошенка Марина Порошенко розповіла про впровадження інклюзивної освіти, а Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба доповів про необхідність реформи системи інституційного догляду і виховання дітей.

Точки зростання. Опорні школи мають вирішити проблему неякісної сільської освіти

Закриють школу – пропаде село - такими аргументам зустріло реформу сільських шкіл консервативне сільське середовище

Серпень реформ в освіті

Реформа змісту освіти – стандартів, програм та підручників - одне із стратегічних завдань Міністерства освіти і науки України. Виконання цього потребує тривалого часу, бо пов’ язане із структурною реформою школи, яка, як відомо, закладена у проекті закону “Про освіту”, що нині чекає на розгляд у парламенті, а також підготовкою фахівців, які разом з вчителями та науковцями будуть розробляти нові освітні стандарти.